csütörtök

Póréhagyma pite - kakukkfűvel


A póréhagyma hálás zöldség, mely ősztől egész télen át megtalálható a piacokon. Levesként jolly joker, de én nagyon szeretem ezt a vajas tésztás verziót is.

Mediterrán póréhagyma pite

Elkészítési idő:          kb. 20 perc
Sütési idő :                30-35 perc
Mennyiség:                8 adag

Hozzávalók:

Alaptészta:
18,5 dkg liszt
100 g vaj
1 ek jeges víz

500 g póréhagyma
2 tojás
250 ml friss tejföl
kakukkfű
olíva olaj
1/2 citrom reszelt héja
1-2 ek reszelt parmezán v. hasonló érett sajt (elhagyható)



Az előkészítés során az alábbi sorrendet követtem:
1.    A póréhagymát megmosom, kb 12 cm hosszú darabokra vágom. Olajon félig megpárolom.
2.    A hideg vajat pici kockákra vágom, és a liszttel elmorzsolom. 1 ek hideg vízzel(1 jégkocka + pici víz), sóval gyorsan összeállítom a vajas tésztát. Hűtőbe teszem. (1 tojást is lehet bele tenni,én nem szoktam)
3.    A tojásokat krémesre keverem a tejföllel, fűszerezem sóval, borssal kakukkfűvel.
4.    A kinyújtott tésztát egy 22 cm átmérőjű formába teszem, belehelyezem a póréhagymákat, és ráöntöm a tojásos krémet. Ráreszelek egy fél citrom héját, és megszórom kis parmezánnal vagy pecorino sajttal.
Sütés :         170ºC-ra melegített sütőbe helyezem.  30-35 percig sütöm.        
Megjegyzés: Friss salátával tálalom. Remek ebéd, könnyű vacsora. Egy pohár Savignon Blanc kísérheti.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails