péntek

Piac télen


Nyilván sokaknak eszébe sem jut, hogy piacra menjenek. Megértem. Repkednek a mínuszok, nem is biztos, hogy útba esik. Én járok ilyenkor is, mert hiába próbálkozom különböző áruházakban, előbb-utóbb vágyom frissebbre is, mint a kicsit fonnyadt, vagy az import. Ezzel együtt nem egyszerű, mert a szezonális zöldség-gyümölcs kínálat szűkül, és ez még egy-két hónapig így is lesz.

Február: friss vagy fagyasztott?

Ezzel együtt a képen is látható, hogy a téli piac cseppet sem szürke. Jenőnél hiába nincs szezonja, de kitűnő a spenót, zöldhagyma (fűtött üvegháza van), hátul (a képen nem látható) a dabasi tojásosoknál cserépedénybe tárolt aszalt szilva van (nem szedi ki a tömést a fogadból, isteni). Kiegészítőnek azonban  most a fagyasztóban is lehet keresgélni. Azokat a zöldség-gyümölcsöket sorolom fel, amik kifejezetten jól bírják a fagyasztást szerkezeti átalakulás nélkül:

csemegekukorica
gesztenye
málna
erdei gyümölcs (áfonya, stb.)
zöldhüvelyű zöldbab
zöldborsó

aszalva, szárítva kitűnően tartósítható:
paradicsom
szilva
sárgabarack

savanyítva finom:
a fejes káposzta
vegyes savanyúság
csemege uborka
pepperoni

cukor és tartósítószer nélkül befőzhető :
paradicsom

Nem árultam el titkokat, és azt sem hinném, hogy a lista teljes, nem is ez volt a cél. Magamnak is írtam ezt bátorításul, mert annyira tél vége van, meg hát azért is, hogy igen, JÁRJUNK PIAC-ra! Nem mindenki szupernő, nem biztos, hogy sorakoznak a lekvárok, befőttek a spájzban. Lehet, hogy spájz sincs. A piacon minden van. Piac meg mindehol van.




5 megjegyzés:

Frau Paprika írta...

Ez a piac remek piac, szeretem.;)

Nyárikonyha írta...

én mindegyiket szeretem, de ez van a legközelebb:-)

Névtelen írta...

Egy ideig ott laktam mellette, s nagyon megszerettem. Nagyon finom tej és kecske sajt van a bejárattól bal kéz felé a 2. sor legvégén.

Nyárikonyha írta...

azt hiszem tudom, melyikre gondolsz. ők sztem csak kecskével foglalkoznak. sajtot már vettem tőlük.nagyon finom.

Nyárikonyha írta...

javítom magam:ma megnéztem.kecske, meg tehén. Jersey teheneket tartanak, annak a teje jobb, túrót vettem, azt fogom tesztelni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails