szombat

Cukor nélkül - cseresznye


Íme egy cukor nélküli tartósítási mód. Azért csak most, mert anélkül, hogy kipróbáltam volna, nem írhattam le. Most már eltelt több mint 1 hét az első adag, és két nap a második adag elkészítése óta. A recept a 33 Befőzés c. könyvfüzetből van, és maga a szerző is hitetlenkedett.

Alaposan megmosom a cseresznyét és a szárát leszedem, és előveszem a korábban már elővillantott kézikészüléket: a meggymageltávolító berendezést, és kibombázom a magokat.

Én kétfélét csináltam, az első adag mag nélküli, a másodikat nem magoztam ki. A gyümölcsöt befőttesüvegekbe rakjuk, és alaposan lezárjuk. Előveszünk egy mélyebb tepsit, amibe beleállítjuk az üvegeket, és feltöltjük vízzel.

Közepesen meleg sütőben addig melegítjük, amíg fel nem forr a víz. Én nem mertem csak 150 fokra rakni a sűtőt.
Amikor kész, kivesszük, szárazra töröljük, és paplan közés rakjuk /száraz dunszt/, és kész. Amit én sem hittem volna, de igaz : a saját levét kiizzadja a gyümölcs, és így teljesen natúr módon van tartósítva. Nekem nagyon szimpatikus, mert a hozzáadott cuccoktól írtózom.
Paradicsomot is szoktam ugyanilyen eljárással "üvegbe zárni". A linket lentebb megtalálod.

Még több befőzés Nyárikonyhánál!

Befőzés, tartósítás 1. - előkészületek
Befőzés, tartósítás 2. - pektin, gyümölcssav
Eperdzsem (bodzavirággal, rózsaborssal)
Klasszikus meggybefőtt
Cseresznyés ribizlidzsem
Cseresznye-egres dzsem
Fügelekvár
Kovászos uborka
Hámozott paradicsom

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

...tehat amint felforrt a viz, kiveszem?

Névtelen írta...

A meggy túl savanyú lenne így, nem?
A fehérjés semifreddo receptet ne feledd! :)

Dolce Vita írta...

Én epret, meggyet és mandarinlekvárt is szoktam cukor nélkül csinálni. Igaz a mandarint nem hosszú tartósításra. Viszont a megyget úgy csinálom, mint a szilvalekvárt: napokig főzöm, isteni édes lesz, magától...
Hogy állnak a paradicsomok? Nekem már van 3 szem parim, igaz cserépben nevelem őket

Nyárikonyha írta...

en nem mertem megvarni mig felforr a viz, csak latszik, hogy buborekol. parazok, hogy felrobbanak a lezart uvegek a sutoben. hajaj! felrakom a kepeket, hogy lassatok sajat szemitekkel, csak aferjem rendmanias, es elrakta a gepet.
dolce-nak uzenem, a paradicsomok isteniek, mar vagy egy meteresek,ket helyszinen - arrol is keszitem a fotokat nemsokara.

Nyárikonyha írta...

tv3 - fene tudja, hogy a meggy savanyu-e. most, hogy a sajat famrol szedem a gyümit, sztem teljesen attol függ, mennyire érett. vegulis kiprobalhatom, mert meg mindig van alapanyag :-)semifreddot nem felejtem, igerem.
koszonom a commenteket. jo blogolast!

Unknown írta...

Sajnos én csak most olvastam, én meggyel csinálom nagypapám után szabadon cukor nélkül. Érett gyümölcs kell hozzá.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails