szerda

Megérett a füge II - Fügelekvár


Még mindig érik a füge. Sőt, egyre több és több, szóval más választás nincs egy idő után, mint a lekvárkészítés. A neten böngészve nem voltam letaglózva a kínálattól, olyan mintha nem lenne még elég tapasztalat, és nem találtam igazán műgonddal leírt, részletekre is kitérő receptet. Márpedig a fügelekvár elkészítése egyáltalán nem oly egyszerű, mint azt sokan leírják: pár perc, meg dzsemfix ! – segítség!, jaj ne!
arányok:

1 kg fügéből lesz
0 ,785 kg tisztított füge
0,157 kg kristálycukor ( a tisztított füge 20%-a)
fél citrom leve
1 szelet citrom/üveg



Az elkészítés módja:


Szedés
Gyűjtögetés
Mérés
Tisztítás
Darabolás, cukrozás
Idő
Üvegek előkészítése
Főzés


  • A friss fügéket megmosom, megtisztítom. Ez a művelet pl. majd minden recetből kimaradt, holott ez a zöld, nem túl bizalom gerjesztő héj (engem bőrre emlékeztet - bocsánatot kérek) nem hiányzik a lekvárba. 
  • Ezután lemérem, és összedarabolom, majd hozzámérem a cukrot. Állni hagyom, és amint levet ereszt, elkezdem főzni. Több óra főzés szerintem nem kell neki, különösen ha nem több kilót csinálunk. Én a kétkilónyi mennyiséget két lábosba teszem – minél laposabba – és kb. 1 - 1,5 óra alatt elkészül. Botmixer segítségével érem el a lekvár állagot. Ez utóbbit kihagyhatod, ha darabos jam-re vágysz.
  • Citromlevet vagy egy kevés finom gyümölcsecetet a végén teszem bele. Tetejére citromkarika dukál. A mai adagba friss rozmaringszálat fogok rakni, és kipróbálom levendulával is.
Fenti mennyiségből 4 üveg lett.


Megjegyzés: a szilvalekvárnál oly sokat emlegetett nem kavargatásos módszer is bevált!


Receptek fügével:
Rétes fügével
Füge tart Provence-i módra
Fügesüti
Füge előételként, gorgonzolával

Befőzés Nyárikonyhában
Eperdzsem (bodzavirággal, rózsaborssal)
Cseresznye cukor nélkül
Klasszikus meggybefőtt
Cseresznyés ribizlidzsem
Kovászos uborka

4 megjegyzés:

Eszter írta...

De jó hogy megint vannak receptek. a sütőben sült töltött paprika miatt a kedvencek között voltál és most íme még több recept lett :)

Nyárikonyha írta...

remélem lesz is, mert főzni főzök, és sütni sütök...:-))

Ani's Beads írta...

Nekem lesült kissé,utólag jöttem rá hogy ecettel el felejtettem kikenni a lábast,a szilvát is így főztem vagy 8 órán keresztül kavarás nélkül és az nem sült le..a két kiló fügéhez fél kiló cukrot raktam. nekem kissé édesnek tünt,igaz jó érett volt már a füge..:)

Nyárikonyha írta...

a fügét nem lehet teljesen magára hagyni :-) más, mint a szilva vagy a barack, sokkal kevesebb vizet tartalmaz, viszont cserébe nincs hamar kész.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails