kedd

Megérett a füge I - Fügesüti


Megérett a füge. Mindenhol. Az interneten kerestem segítséget, de mielőtt ebbe belemennék, gyorsan összecsaptam a szokásos sütit, csak most a sima liszt nélkül, pusztán búzadara (fine semolina) és rétesliszt 1:1 arányú keverékével. Nagyon finom , délies édesség keveredett belőle.

Szirup :

15 dkg cukor

2,5 dl víz

1 citrom héja,

1/2 citrom leve

A C&V-nél olvasott módon elkészítettem a sült gyümölcsöt barack helyett fügéből, félretettem.

A tészta az alábbiak szerint készült.

25 dkg liszt (rétesliszt és búzadara keveréke)

1 sütőpor

4 t.sárga

8 dkg cukor

4t.fehérje kemény habbá verve

5 dkg vaj olvaszta kb. 1 dl. tejben

6-8 db friss füge

Szokásos módon a fehérjét habbá verem, majd a tojássárgákat a cukorral az olvaszott vajas tejjel és liszttel jó habosra verem, majd elegyítem óvatosan a habbal, és beöntöm egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, és ráültettem a sült fügéket. 35 percig sütöttem előmelegített 180 ºC –os sütőben.

A maradék szirupot (ha nem marad, csináljunk!) ráöntöttem a tetejére. Az a tapasztalat, hogy minél több búzadara, annál inkább szükségeltetik a szirup, melytől olyan délies,keleties édesség ez, melyet szívesen eszünk meg egy szieszta utáni kávéhoz. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails