kedd

Narancsos brokkoli - No meat today









Nyárias saláta télen

Azt hiszem mindenkinek elege van a télből. No ilyenkor nem a havon szikrázó napsütésre gondolunk, és nem is a Balatonon elegánsan korcsolyázó fiatalokra. A tükörben fakó arcbőrünk tekint vissza, ruhatárunk többségben barna, fekete, sötétszürke színekben “pompázik”. A neten az akciós repülőjegyek délkelet ázsiai rovatában kutakodunk szorgalmasan. Pálmafákat, és türkíz tengert vizualizálunk, szinte friss ananászlé ragad az ujjainkhoz. Vágyunk mindenre, ami színes, ami friss. Fújjon végre a szél, és legyen meleg kérem szépen!

Szerintem jó ötlet egy kis tavaszi tisztításra. A húsfogyasztás mérséklésére ösztönözhetnek e pompás színek.

A salátához

·        rukkola
·        párolt brokkoli
·        narancsszeletek (supreme)
·        szeletelt újhagyma
·        olívaolaj ( extra szűz)
·        pirított dió
·        1-2 szelet félig olvasztott camembert sajt

Összeállítás:

  1. Egy nagyobb lapos tálba szétterítem a rukkola salátát.
  2. A marék diót egy vastag talpú serpenyőben addig pirítom, amíg a héja el kezd leválni. (ne várjuk meg, hogy barnulni kezd)
  3. A brokkolit pár perc főzés után leöblítem hideg vízzel. Szükség esetén kisebb darabokra vágom.
  4. A narancsot meghámozom, és supreme szeleteket vágok belőle.
  5. Fél karika camembert sajtot 20 sec. alatt mikróban megmelegítek.
  6. A rukkolasalátára rakom az összes hozzávalót, meglocsolom olívaolajjal, és a narancs maradékátból ráfacsarom a levét. Pici sózom.
Megjegyzés: Fenti alkotórészeket variálhatjuk, bár ezek nagyon jól megférkőznek egymással. Mennyiségeket nem írtam, mert ez tényleg szubjektív. Én pl. 2-3 adagot eszem salátából.
Fortély : a brokkolit forró, lobogó vízben pár percig főzöm vagy párolom, és azonnal hideg vízzel leöblítem, hogy ne puhuljon tovább. Így marad szép zöld.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails