vasárnap

Jázminrizs elkészítése 1.

főtt jázminrizs
Egész dél-kelet Ázsia közkedvelt, illatos hosszúszemű rizsfajtája, melyet nagy valószínűség szerint Taiföldön kezdtek először termeszteni. 12-18 hónappal a betekarítás után kell fogyasztani. A taiföldiek állítólag az illatáról megtudják állapítani, hogy melyik régióból származik, és azt is hogy mikori termesztés. Az első három hónapban még nagyon magas a nedvességtartalma, és ragadós. Minél idősebb a rizs, annál szárazabb, és így több vizet vesz fel főzésnél. Ez csak egy kis kitérő, mert mi úgyis zacskóba csomagolva látjuk viszont.
jázminrizs - 10 kg

A jázminrizs a spájzam alapvető résztvevője (ugyanúgy, mint a basmati és a rizottorizs is), és mennyisége csakis attól függhet, hogy kinek mekkora a tárolókapacitása. Beszerzése egyszerű, ma már bármelyik hipermarketben, de kisebb áruházláncakban is kapható 1 kg-os kiszerelésben. Én 5 kg-os zsákot szoktam venni a kinainál a Rákóczi téren, vagy 10 kg-ost Bécsben. Ha valaki gyakran főz ázsiait, illetve megkedveli, akkor érdemes többet venni.
nyers rizs, főzés előtt
Rizsfőzés
Egy főre 100 g rizst számoljunk, és a vizet pedig a következőképp adagoljuk - az Essential Asian könyv szerint - 200 g rizshez 375 ml víz, és minden következő 200 g rizshez 250 ml víz. Felforralom, majd lefedve kis lángon 7-10 percig főzöm, eloltom alatta, és lefedve egy újabb 10 percig hagyom gőzölni. Bevallom ezt ma kipróbáltam és működött, de persze, hogy eddig nem így főztem , hanem úgy mint bizonyára sokan : van egy lábos, amibe mindig ugyanannyi riszet teszek, és annyi vizet, hogy 1 ujjnyi vastgságban ellepje a víz. De a recept azért hasznos, mert ha nincs meg a lábos, másnál vagy nagyobb mennyiséget kell főzni, akkor a tudomány megáll. A jázminrizs elkészítése párolóedényben itt.

Felső kép a főzés előtt, lenti képen a kész rizs

Ázsiai fűszerek, alapanyagok ebben a  blogban ezen az oldalon találhatók.

5 megjegyzés:

!!hivatalos adat!! írta...

Nagyon finom és gyakorlatilag lehetetlen odaégetni. :)

Unknown írta...

Én is kipróbáltam,es mától csak így főzőm a rizst!😀Isteni lett!

Petra:) írta...

Mennyi só kell bele?Vagy nem is kell sózni?

fli98 írta...

Nem szükséges.

Unknown írta...

Valaki segitsen mar nekem is🙄 pedig annyira szeretem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails