hétfő

Jázminrizs elkészítés 2. - Párolás

Ez nem egy karácsonyi ajándék, bár az is lehetne. Decemberben érkezett, és nagyon örültem neki. Amikor régebben szemeztem vele különféle ázsia shop-okban, mindig lebeszéltem magam, hogy nem kell nekem még egy böhöm nagy edény, mikor úgyis összesen 4-5 edényt (főleg serpenyőt) használok. Hát most ajándékként érkezett, így befogadtam.
Ez egy párolóedény, amit Dél-Kelet Ázsiában, Kínában nagyon gyakran használnak: rizs párolására, különféle ázsia gombócok, és egyéb ételek gőzölésére alkalmas. Belehelyezhetők a bambuszpároló betétek, de Thaiföldön a rizst kis fémedénykékben párolják benne. Azonnal ki kellett próbálnom.
















Jázminrizs párolás


Előkészítési idő :         10-15 perc
Mennyiség :                  100-120 g nyers rizs/fő

A párolóbetét alsó részét felöntöm vízzel, amikor felforr, ráhelyezem az egyik betétet, amire ráhelyezem a rizst. A rizsre vizet öntök : vagy kimérem a korábbiakban leírtak szerint vagy annyi vizet öntök rá, hogy kb. Egy ujjnyi vastagságban ellepje. A mérés természetesen egzaktabb, nem gyakorlott rizsfőzőknek ezt ajánlom.
15 perc alatt készre párolom.

Megjegyzés: nem kell bele sót rakni. Ezentúl már nem főzöm a rizst, csakis párolom, mert meggyőzött az eredmény!

2 megjegyzés:

Citromhab írta...

Én is ilyesmit kaptam Karácsonyra, az elektromos változatot.
Ma volt a próba, csirkemellet, zöldséget és rizst pároltam benne.
Minden nagyon finom lett, még a rizs is,pedig ebben nem igazán bíztam:-))

Nyárikonyha írta...

jaj de örülök, akkor majd cserélünk eszmét..én is pároltam zöldséget, sőt már kínai gombócot (dim sum) is. folytatás következik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails