szerda

Mézes dióval töltött sült alma - karácsonyi édesség



Profán édesség, lehet, hogy túl egyszerűnek tűnik. Mégis úgy döntöttem, hogy megosztom, mert néha az ember a fától nem látja az erdőt. Én is nagyon régen csináltam, de a spájzomban sorakozó finom almák, és az a tény, hogy nem készítettem desszertet egy jeles napra, arra késztetett, hogy ismét az otthoni alapanyagokból alkossak.

Szerintem karácsonyi asztalon is megállja a helyét kicsit felturbózva: lehet valami alapot készíteni, és arra ültetni az almát, én most egy réteslapot megkentem olvasztott vajjal, megszórtam tört dióval, vékonyra feltertem és mikor az alma félig kész volt, mellé raktam sülni. Vegánok, minimalisták és tradicionalisták : sült almát az asztalra!


Dióval, mézzel töltött sült alma

Elkészítési idő:          15 - 20 perc
Sütési idő :                30 perc
Mennyiség:                1- 2 alma/adag

Hozzávalók :

1-2 alma fejenként (egészben, mosva, szárazra törölve)
1 tk apróra vágott/tört dió - almánként
1 tk erdei méz/alma
vaj (olajjal helyettesíthető)
aszalt szilva
fahéj

A rétesceruzákhoz:

barna cukor
apróra vágott
réteslap
vaj(olajjal helyettesíthető)

Elkészítés

  1. Sütőt 200 °C-ra melegítem.
  2. A diót késsel apróra vágom, és ráöntök annyi mézt hogy bevonja a diót. Fahéjjal megszórom.
  3. Fejenként 1 almát kiválasztok, lehetőleg olyat ami biztosan áll a lábán.(nem borul el, ha berakom a tepsibe)
  4. Az alma szárát egy pici résszel együtt kivágom, oly módon, hogy később visszahelyezhessem.(mint egy kis sapka)
  5. Pici krátert vájok az almába és beletöltöm a mézes diót. Ha van hely pici csíkokra vágott aszalt szilvát is nyomkodok bele. Bezárom a korábban levágott darabkával.
  6. Az almákat pici olajjal megkent sütőpapírra helyezem, és 30 percig sütöm.


Megjegyzés: A képen látható, hogy az almák derekán vágtam egy kört, nagyon óvatosan, hogy csak a héját vágjam el. Ettől csinosak lettek, mintha szalgal átkötötték volna őket. Fogyasztás előtt kicsit várjunk, mert nagyon forró.

2 megjegyzés:

Orsi írta...

Mintha aranylakkal lenne lefújva.
Gyönyörű!És milyen finom... én is hajlamos vagyok elfelejtkezni róla.

Nyárikonyha írta...

El is neveztem aranyalmának a Flickr-n a fotóalbumomban. Pedig csak szimpla pirosalma volt..:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails