kedd

Narancs, csokoládé - alap , amelyre építhet

Csokoládés süteményalap

Mondhatnám, hogy tudatosan készültem a karácsonyi édességekre, és így lett egy bombabiztos kombináció : a narancs csokoládéval, de nem így történt. Böngésztem a hálón, és az egyik kedvenc oldalamon találtam egy nagyon csinos süteményt. Nem akartam elkészíteni, de végülis kifogott rajtam, mert nagyon tetszett. Megcsináltam hát az alapot, kicsit módosítva a cukor és liszt mennyiséget, és eleve lefeleztem a mennyiségeket. Mondhatom az alap kitűnő lett, ezért is került lejegyzésre.

Eredetileg erre két réteg krém jön, amit én úgy gondoltam, hogy egy párizsi krém, és egy narancsmousse. (az egyik kevésbé édes, a másik kevésbé nehéz, mint az eredeti recept)

Előkészítési idő :         15 perc + a krémek elkészítése
Sütési idő:                  10 perc
Mennyiség :                  8 -16 adag

Hozzávalók:

4 tojás
100 g cukor
45 g kakaópor
50 g liszt
40 g vaj

szirup:
narancslé
narancshéj
cukor



  1. Szokásos módon a tojássárgáját habosra keverem a porcukorral. A fehérjéket kemény habbá verem, teszek hozzá egy pici sót.
  2. A vajat megolvasztom, majd visszahűtöm. A kakaóport átszitálva adom hozzá a tojássárgás keverékhez, és hozzáöntöm a vajat is.
  3. A habot nagyon óvatosan adagoljuk a sárgájához, és közben kanalanként beleszitálom a lisztet.
  4. 0,5 cm vékonyra simítjuk, így 180 fokos sütőben 10 – 15 perc alatt megsül. Mérete nálam : 28 cm x 20 cm.
  5. Lehűtöm. Megfordítom, lehúzom a sütőpapírt, és hosszában kettévágom. Megkenem narancssziruppal, és rákenem a csokoládékrémet. Nagyon simára kenem.


Töltés, összeállítás

Csokoládékrém.

Párizsikrém csokoládé és tejszín felhasználásával.
Tejszínt melegítem, a kockákra tördelt csokoládéval együtt, és hűlés után habosra keverem.

Narancskrém
Az eredetileg egy sok vajjal készült citromkrém helyett és egy főzött  narancskrémet szerettem volna, de végül nem csináltam.

Összeállítás

Amennyiben a csokoládákrémre a másik krém kerül, hűtsük kb. 2 óráig, mielőtt a másik krémet rásimítjuk.

Az én esetemben csak egy krém volt ezért az 5. Pontban lévőket megismételtem és így elkészült a sütemény.  Hidegen éles késsel nagyon szépen lehet szeletelni. Ünnep kedvéért persze elkészíthető kerek formában is. Narancs helyett még málnával tudnám kombinálni, de a narancs a dekor miatt egyszerűbb télen.

A kész sütemény mérete : 28 cm x 9 cm lett.


Megjegyzés: a szirup azért kell az alapra, hogy a krém jobban tapadjon, és persze nagyon finom aromát ad neki. A tészta egy-két nap elteltével csak jobb, ezért nagyon alkalmas ünnepi süteménynek, előre elkészíthető.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyszeru! Kerhetnek egy alternativat a parizsi-kremes csokoladera, mert nem ismerem es itt nincs is. Ez lenne a karacsonyi desszertem. Koszonom es szuper a blog!

Nyárikonyha írta...

Úgy érted más tipusú krém, nem csokoládé? Sztem ehhez a csokoládé és a narancs illik, de ez abszolút ízlés függő! Örülök, hogy tetszik a blog.

Névtelen írta...

Nem, nem! A parizsikremes csokoladera kertem mas megoldast. Nem tudom, milyen az, milyen izt keressek? Valoszinuleg barmilyen csokolade finom lesz ehhez, nem?
A narancs-csokolade kombinacio szamomra tokeletes. Koszonom a valaszt!

Nyárikonyha írta...

A párizsi krém benne van a leírásban. Párizsi krém : tejszín és csokoládé. Tejszínt felmelegítem, csokoládét megolvasztom. Elegyítem a kettőt. Ha lehűlt, habosra keverem.Ez volt a kérdés? De ha ez nem tetszik, bármilyen csokikrém jó.:-)

Névtelen írta...

Ertem es koszonom! Felreertettem vmit, most mar minden vilagos. Remelem, sikerulni fog!

Nyárikonyha írta...

Biztos én írtam kicsit röviden. Mindenestre lehet, hogy megér egy posztot a csokoládékrém illetve a narancskrém készítése. Majd bepótolom! Remélem sikerül. Ez a krém kicsit tömény, szinte tiszta csoki, viszont több napig jó és jó a tartása!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails