péntek

Vegán Karácsony - Főétel ajánlat

Nem véletlenül készítettem ebben az évben vegetáriánus/vegán karácsonyi menüajánlatot. Alapvetően olyan zöldségevőnek tartom magam, aki eszik halat és húst is, de nem gyakran. Imádom a zöldségeket –tudom unalmas – a padlizsánt különösen. Ez az impozáns polenta – padlizsántorony már rég a fejemben van (valahol már láttam hasonlót zöld almával), így mai nap elkészítettem.

Eredetileg paradicsomszószban sül meg, és ezt köré lehet önteni. Nem lévén szezonja, nincs itthon paradicsom, és most kivételesen darabolt paradicsom sem volt, így olivaolajba tettem apróra vágott répát, petrezselymet, és azt locsoltam rá illetve mellé.

Polenta- padlizsántorony petrezselymes, fokhagymás, diós olivaolajjal

Elkészítési idő:            15 - 20 perc (+ a polenta elékészítése előző nap)
Sütési idő :                  20 perc + 30 perc
Mennyiség:                  4 adag

Hozzávalók :

30 dkg kukoricadara
1 tk só
1.5 l víz vagy zöldségalaplé
5 dkg margarin

4 padlizsán (mosva, szárazra törölve)
sütőpapír
1 ek apróra vágott dió
1 csokor petrezselyem
3 gerezd fokhagyma
1-2 ek olivaolaj

1 nagy gomba apró kockákra (brunoise) vágva
1 kk olaj
só, bors

paradicsomszósz
polenta, sült padlizsánkarikák petrezselymes, fokhagymás, diós olivaolajjal-sült gombával

 Elkészítés

  1. Lemérem a kukoricadarát, beleteszem a sót, és felöntöm a víz felével. Folyamatosan kevergetve melegítem, majd hozzáöntöm az összes vizet. Kb. 30-40 perc alatt sűrűre (amíg elválik az edény falától) fő.
  2. A kész polentát egy lapos tepsibe (én űvegtepsibe) simítom, hogy kb 0,8-1 cm magas legyen. A tepsi teljesen tele lett. Nyújtófa segítségével teljesen kisimítom. Éjszakára lehűtöm. Másnap fánkszaggatóval köröket készítek.
  3. A padlizsánokat 1 cm vastagságú és akkora méretű karikákra vágom, mint a polentákat. A megolajozott, sózott padlizsánkarikákat forró sütőben, sütőpapíron elősütöm.(kb. 20 perc)
  4. A torony készítése: alulra egy polentakarikát helyezek, megkenem a diós, fokhagymás, petrezselymes olivaolajjal, és ráhelyezek egy padlizsánkarikát. A torony mérete 2 vagy 3 polentából álljon.
  5. Visszahelyezem őket a sütőbe, és kb.30 perc alat készre sütöm.
  6. Díszítésnek apróra vágott gombát megpirítottam pici sóval és borssal, ezt a tetejükre pópoztam.
  7. Mediterrán fűszeres (oregánó, fokhagyma) paradicsomszósszal kínálom.


Megjegyzés: A polenta előző este elkészíthető, csakúgy mint a szósz. A padlizsántornyokat egy sütőlapra előkészítem, és bármikor süthető.


Ünnepi, jól mutató vegetáriánus ételek ebben a blogban a Charlie Trotter címkével ellátott ételek. Mindhárom működhet vegán ételként is, de vagy vaj vagy sajt van mutatóban bennük, de ez természetesen helyettesíthető.


Előétel ajánlat :


kuszkusszal töltött zöldség
görög dolma

Főétel:

5 hagymás rizotto
Sült karfiol brokkolimártásban
Óriás töltött burgonya sütőben



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails