csütörtök

Csőben sült spárga


Nem tudom ki, mikor hallotta először ezt a kifejezést, de én még gyerek voltam. Az éttermi árak moderáltak voltak, és mi gyakran jártunk. A csőben sütést szó szerint képzeltem el: mármint hogy valamiféle csőben sütik meg az ételt. Ez jutott eszembe, mikor csőbe húztam a spárgákat. Egyszerű étel, a béchamel fontos momentum: készítsd ízletesre! Sem a spárgát, sem a cannellonit nem kell előfőzni. Előételnek is pompás. Én friss salátával tálaltam.


Csőben sült spárga, azaz fehérspárga canneloniban


Mennyiség :              2 – 3 fő
Előkészítési idő:      10 perc
Sütési idő :               35 perc

Hozzávalók:

½ cs. cannelloni (4 db/fő))
1 marék zsenge fehér vagy zöldspárga (közepes)
vaj
5 -10 dkg sonka (nálam Serrano)
Béchamel mártás
kakukkfű
1-2 ek reszelt parmezán (opcionális)
frissen őrölt bors

Tálaláshoz:

1/2 citrom
friss zöldsaláta

Elkészítés:
1.    A hozzávalókat előkészítem. Fejenként 4-5 canellonival számolok, ugyanennyi spárga, és kisebb szelet sonka kell hozzá.
2.   A spárga végét levágom, szükség szerint tisztítom. Minden spárgát betekerek egy kisebb szelet sonkába, és belehelyezem a cannelloni csőbe.
3.   Egy tűzálló tálat kikenek olajjal vagy vajjal és belehelyezem a betöltött canellonikat. Annyi béchamellel öntöm le, amennyi ellepi.
4.     Tetejére parmezánt reszelek (ez kimaradhat), és sütőben kb. 35-40 perc alatt készre sütöm.
Megjegyzés: Sonka egy szelet sajttal is helyettesíthető.  A sütés után 20-25 perc pihentetés nem árt neki. Friss saláta + 1 pohár száraz fehér bor. Jó étvágyat!

Spenótos cannelloni
Receptek spárgával

2 megjegyzés:

Kati írta...

Jajj, de jó:) De én sehol nem kapok itt nálunkfelé(Erdély)friss spárgát, pedig annyira szeretném már kipróbálni. Viszem is a receptet, hátha kapok spárgát egyszer.:)

Nyárikonyha írta...

Kati, örülök, hogy tetszik. Lehet, hogy nálatok nincs megfelelő talaj. a spárga a homokos talajt kedveli, ide is pl. Szeged mellől érkezik. Csináld meg a spenótsoat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails