vasárnap

Mézeskalács, gingerbread, fenyőfadísz

Amennyiben fenti képen látható apró mézessüteményekbe botlunk jártunkba-keltünkbe, az valószínűleg annak a jele , hogy megállíthatatlanul közelednek az évvégi ünnepek. Ne essünk zavarba, ha ilyet még sosem készítettünk, mert az emberek többsége így van ezzel. Bár azt is megfigyeltem, hogy amikor a nők meglátnak egy ilyen apró mézest, és meg tudják, hogy ez „handmade“, az az  otthon készült, az első reakciójuk a következő : ebben az évben én is sütök ilyet. Abszolút nem gondolnak bele, hogy ezt tényleg egyenként kell kiszúrni, és a tepsire rárakni, majdan onnan leszedni, az az minden egyes pár centis darabot minimum 3 X maceráljuk. Nem akarok én senkit elrettenteni, csak legyünk realisták, és tényleg csak akkor vállajuk be, ha van elég türelmünk, és nem írtózunk a manuális munkáktól.

A mézeskalács még egy másik dologról is eszembe jut: ez is az a kategória, amiről mindenki megkérdezi, hogy milyen recept alapján csináltad, családi recept, és egyáltalán tutti-e? Ezért gondoltam, hogy most nyomban idevésem ezt a nagyon egyszerű receptet, mert én sem csináltam már vagy 3 éve, és fogalmam sem volt melyik a tutti (5 receptet találtam a titkos füzetemben), hát most ez lesz az. Nagyon tetszett, mert nincs benne szegfűszeg, mely megosztó fűszer lévén, engem abba a csoportba helyezett, mely őt annyira nem kultiválja.

Előkészítési idő :         10-15 perc
Sütési idő:                  10 perc/tepsi (min.5 tepsi lesz)
Mennyiség :                 egy közepes tál ( kb.100 db)

Hozzávalók:

500 g liszt
1 t. sárga
100 g olvasztott vaj
100 g barna cukor
3-4 ek erdei méz
1 narancs reszelt héja
1 narancs leve
2 kk sütőpor
2 kk gyömbérpor
2 tk fahéj

  1. A vajat, a barna cukrot és a mézet addig melegítem, amíg a cukor el nem olvad.
  2. Egy tálba szitálom a lisztet, a sütőport, a fűszereket, belereszelem a narancshéjat és jól összekeverem, pici sót adok hozzá.
  3. A mézes keveréket hozzáadom a lisztes keverékhez, beleteszem a tojás sárgáját, és 1-2 kanál vízet/narancslevet szükség esetén. A lényeg, hogy egy jól nyújtható tésztát kapjunk. Hidegre rakom.
  4. Kb 5-6 részletben nyújtom ki (1-2 mm), és különböző kiszúrókkal figurákat készítek .
  5. A sütőt 180 °C-ra melegítem, és adagonként kb. 10 perc alatt készre sütöm.
Sütés előtt : Kifejezetten nem árt neki, ha folpackban csomagolva áll a hűtőben. (akár egy hetet is)


Megjegyzés: Pár perc alatt szénné ég, így nem ajánlatos őrízetlenül hagyni. Társaságot mindenképp szerezzünk, mert úgy mulatságosabb mutatvány.

5 megjegyzés:

Selectfood írta...

Szia! Tetszik a recept, és az élet/ételfilozófiád is!

Nyárikonyha írta...

Örülök, gyere máskor is!

Selectfood írta...

Mennyi sütőport teszel bele?

Nyárikonyha írta...

2 kávéskanál. Igazából nem i studom kell-e, mert ez olyan kekszszerű.Bocs. Módosítom. köszi.

Selectfood írta...

Én is köszi a válaszért és a receptért is. Sütöttem ma egy hasonlót sütőpor és cukor nélkül, kevertem teljes kiőrlésű lisztet is bele. Egész jó lett, de még kísérletezek vele.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails