csütörtök

Valentin napi hideg - Csirkemáj crostini, piros chutney


Egy könnyű vacsora, uzsonna egyik alternatívája a házi készítésű májkrém. Nekem van egy profán családi verzió, de ez most egy zöldséges, ami persze nekem nagyon szimpatikus. Egy olasz lapból jegyzeteltem ki, állítólag toszkán. Előző nap elkészíthető, de akár frissen is. A zöldségek lazítják a máj krémes, zsíros textúráját, és nagyon finom fűszeres ízt kölcsönöznek.
A chutney nem kötelező elem, de nagyon jól harmonizál. Ezt viszont mindenképp előző nap készítem el.

Csirkemájas crostini piros áfonyás chutney-val

Hozzávalók:
1 db rozsos/teljeskiörlésű baguette
csirkemájkrém
áfonya chutney

Baguette

Sütőben megpirítom a szelelt kenyérkék minkét oldalát

Csirkemájkrém

400 g csirkemáj (megtisztítva)
1 ek oliva olaj
1 dkg vaj
1 reszelt répa
½ zeller kockákra vágva
150 ml vörösbor
1 hagyma
4 gerezd fokhagyma
reszelt narancshéj
kakukkfű
só, bors

Elkészítés:
1.    Csirkemájat vaj-oliva olaj keveréken megsütöm (közepe rózsaszín legyen). Félreteszem.
2.    A zellert pici olajon megsütöm, amikor félig puha, hozzáadom a hagymát, reszelt répát, legvégén a fokhagymát. 1-2 ek vörösborral felöntöm és fedő nélkül puhára párolom.
3.    A májat a sült zöldséges keverékkel együtt összekeverem, sóval, borssal ízesítem, és ízlés szerint turmixolom.

Chutney piros áfonyából, lilahagymával

Hozzávalók kb 300 ml chutney-hoz:

·      150 g szárított (450 g friss ) piros áfonya (cranberry)
·      500 g lilahagyma
·      2 ek napraforgóolaj
·      1 ek chutney fűszer (szerecsendió, koriander)
·      tengeri só
·      1 narancs leve
·      150 ml vörösbor

Elkészítés:

1.    A szeletelt lilahagymát pirítani kezdem az olajon, rádomom a fűszereket, felöntöm vörösborral.
2.    40 perc elteltével beleteszem az áfonyát, és újabb 30 percig sűrítem. Végefelé hozzáöntöm a narancslevet.

Megjegyzés: klasszikus chutney, illik halakhoz, natúr fehér húsokhoz, pástétomokhoz. Előző nap készítem el. Én 1-2 ek rizsecetet is adtam hozzá, mert túl édesnek találtam. Friss áfonya esetében barna cukorral főzöm, mint a lekvárt.
Elkészítési idő kb. 15 perc + 1 óra főzés + hűtés

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails