kedd

Szaloncukor házilag


Pénteken délután egy kis csevejre támadt kedvünk egy barátnőmmel, aki szintén érdeklődik a gasztronómia iránt. Utunkba akadt az egyik felkapott delicatessen bolt, ahol volt merszem 10 dkg szaloncukrot kérni az amúgy méregdrága szaloncukorból. Bár ne tettem volna! Már azt sem értettem, hogy miért kilóra, ömlesztve adják ezt a drága árut, de ha már igen, azt meg végképp nem, hogy miért egy ócska fehér papírzacskóba dobja elém az amúgy sem kedves eladólány. Magyar szokás szerint nem nagyon köszönt, és pont ilyen mosolygós volt mellé. A zacskót mégcsak be sem hajtotta, érzékeltetve ezzel azt, hogy nyilván a nyílt utcán, szembeszélben fogjuk majd arcunkba tömködni. Pedig nem, nem! Azért vettem volna, mert szerettem volna tudni, hogy mitől ilyen baromi drága ez az áru, viszont ha tényleg olyan különleges, akkor lehet, hogy visszajöttem volna venni ajándékba. Ezek után ez persze nem történt meg.
Ha nincs a fent említtett történet, az életben nem állok hozzá házilag szaloncukrot gyártani!


Szaloncukor házilag


Elkészítési idő:        20 perc + csomagolás
Sütési idő :               nincs
Mennyiség:              22-25 darab


Mielőtt hozzáfogtam, gyorsan körülnéztem, és ajánlom, hogy tegyétek Ti is ezt!
Utána pedig bízzátok magatokra az egészet. Sokféle eszetekbe jutni, mint ahogyan nekem is. Most jöjjön az egyik.

Piros mogyorós szaloncukor

Hozzávalók:

  • 80 g törökmogyoró (blanche, azaz héj nélkül, nagyon finomra őrölve)
  • darált keksz (kb. 2 ek.)
  • 100 g tejcsokoládé (olvasztott)
  • 15-20 g vaj

Elkészítés :
1.    Kimérem a hozzávalókat. A mogyorót megpirítom, leszedem a héját, és a keksszel együtt finomra őrölöm. 20-25 db mogyorót félreteszek.
2.   A csokoládét a vajjal vízfürdőn v. mikróban megolvasztom és összekeverem a mogyorós keksszel.
3.   Amikor formázhatóvá visszahűl a massza, formázz belőle egyenlő méretű bonbonokat, és nyomj a közepébe egy mogyorószemet.
4.   Hűtsd le, majd csomagold be színes papír és alufólia segítségével!     
Megjegyzés: maximalisták bevonják ét/tejcsokival, én ezt elhagytam. Csomagolásban is legyél kreatív! Ha én megcsináltam, Te biztos meg tudod csinálni.

Bloggerek, akik szintén házilag csomagolják/készítik a szaloncukrot:

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails