vasárnap

Párolt spenótos pulykamell


Diétázni az év bármely szakában lehet. Szerintem még az is szokott, aki soha nem fogyókúrázik. Például én. Szeretek viszont néha könnyedébben étkezni, és ennek számos oka van, ami nem különleges. Ünnepek után, nyár elején, vagy a tél végén, mikor a kissé unalmas, nehezebb kaják után felfrissülésre vágysz.
Pár éve használom a párolót, amit korábban főleg rizs és zöldségek párolására használtam, de rájöttem, hogy ha sütőpapír vagy fólia, vagy mindkettő segítségével csomagokat gyártok, akkor bármit lehet párolni. Nemcsak az idő, az amit megspórolsz, hanem a zsíradék is, mert ezzel a módszerrel tényleg zsírmentesen tudsz ételt készíteni. Azt gondolod íztelen? Tévedsz. Minden íz benne marad a csomagban. Használj bátran zöldfűszereket!


Spenóttal töltött párolt göngyölt pulyka


Előkészítési idő:      20 perc
Párolási idő :            30 perc
Mennyiség:              4 adag


Hozzávalók :

  • 2 nagy szelet pulykamell
  • fokhagymapor


Töltelék:
  • spenót
  • hagyma
  • petrezselyem
  • 1 ek zs.morzsa/maceszdara
  • olaj
  • só, bors


Pároláshoz:
  • Párolóedény
  • Fólia
  • Sütőpapír


Elkészítés


1.    Egy vastagtalpú serpenyőben kevés olajon v. vajon megpirítom  a hagymát, egy marék előzőleg jól megmosott, leforrázott spenótot majd fűszerezem. 1 ek. maceszdarával v. zsemlemorzsával könnyen kenhető tölteléket készítek.

2.   A szeleteket bécsi szelethez hasonló módon lapítom, fűszerezem, vékonyan rákenem a tölteléket, majd feltekerem. Én a húst előzőleg fokhagymaporral, azaz szárított fokhagymával beszórtam, és jéghideg tejben pihentettem. A feltekeréshez sütőpapírt és alufóliát használok. Nagyméretű szalonukornak néznek ki.

3.   Egy párolóedénybe helyezem a fóliába tekert hústekercseket, és a szeletek méretétől függően 25-35 perc alatt készre párolom.


4.   Zelleres krumplipürét készítek mellé. (1 zellergumó, 1 burgonya nagyobb darabokra vágva, puhára főzve, pürésítve)

5.    Szeletelés előtt fedő  20-30 percig pihentetem.


Megjegyzés: ez egy gyakorlatilag zsírmentes étel. Párolni ezért klassz, mert az alapanyagok ízét bezárod, és rövid idő alatt tápláló, finom az eredmény.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails