szerda

Kukoricadarás kapros töltött káposzta

Nálam megszokott, hogy inkább nyáron van töltött káposzta, meg egyáltalán töltött zöldség. A törökök, és görögök előszeretettel töltögetett (dolma) zöldségeit gyakran készítem. A töltött káposztát is mindig kicsit másképp készítem. A kukoricás változat már régóta várat magára.
Elvileg ez  egy vegán változat lett volna, de marad a gluténmentes, könnyű, de húsos verzió. Hús nélküli nagyon pici töltelékeket nagyon régen ettem egyszer a Nyírségben, friss paradicsommal, és azóta készülök, hogy megcsináljam. Most nincs friss paradicsom, viszont van végre kukorica köretdara. Ez a dara nem olyan mint a sima kukoricadara (polenta), durvábbra van darálva. Rizs helyett használható. Nekem nagyon bejött.

Kapros töltött káposzta kukoricadarával


Előkészítési idő :  15-20 perc
Mennyiség :          4  adag
Főzés :                  30-35 perc

A töltelék :

·        2 kis méretű idei káposzta (kb. 800 g)
·        300 g finomra darált hús (borjú, csirke, pulyka)
·        100 g kukorica köretdara (kukoricadaránél durvábbra darált)
·        1 kis tojás
·        ½ salott hagyma
·        1 tk olaj
·        1 tk száraz csombor, friss kakukkfű
·        friss kapor
·        só, bors
·        750 ml csirke/zöldségalaplé
·        ½  citrom


Elkészítése

  1. A káposztát az itt leírt módon előkészítem.
  2. A hagymát apróra vágom, pici olajon megfonnyasztom, rádobom a kukoricadarát és pár percig párolom. Langyosra hűtöm.
  3. A darált húshoz hozzáadom a felvert tojást, a fűszereket, az előpárolt darát, és jól összekeverem.
  4. A leveleket megtöltöm (pici töltelékek lesznek), és szépen egymásra halmozom egy közepes méretű lábosban. Mellé rakom az egész csomag kaprot, felöntöm alapével, és lassú tűzön 30- 35 perc alatt készre főzöm. Kb. 30 percig állni hagyom, de jobb akár pár óráig is. Nem sűrítem.

Megjegyzés: Citrommal, friss kaporral tálalom.
Amit tanultam: kukorica köretdara és nem töret! (én mindig annak hallottam) A kukoricaköretdara kíváló töltelék. Gizinek köszönhetően most már 2 csomag is van itthon.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails