péntek

Medvehagymás kecskesajtkrém

Medvehagymát eddig nem sokat használtam, de a spárgához hasonlóan ez a zöld leveles zöldség is hihetetlen népszerűségnek örvend. Tele vannak vele a piacok, özönlenek a receptek! Valószínű egy átlag ember képtelen megkülönböztetni a gyöngyvirág leveleitől, már ha ismeri a gyöngyvirágot (manapság minden előfordulhat, különösen, ha a természetről van szó). Én sem nagyon tudom megkülönböztetni, mert külső jegyei alapján irtóra hasonlítanak, és különben is a konyhámban nincs összehasonlítási alap, azaz nincs mellette a gyöngyvirág levele. Azt olvastam, biztos, ami biztos szagoljuk meg, mert egyedül a medvehagymának a levelei árasztanak vad fokhagymás illatot. Követtem az utasítást.

Medvehagymás kecskesajtkrém – piknikkosárba, teraszra!

Elkészítési idő :    10 perc (előkészítési idővel együtt)
Mennyiség :          4 adag
Főzési idő :           nincs

Hozzávalók :

·      4 ek krémtúró (natúr)
·      4 ek reszelt kecskesajt (érett)
·      4 levél medvehagyma
·      1 gerezd fokhagyma
·      só (nem fontos)
·      bors

chiffaunade vágásmód
Elkészítés

  1. A medvehagymát szárától megfosztom, leveleit megmosom, megtörlöm, feltekerem, és nagyon vékonyra vágom. (chiffaunade)
  2. Egy kis darab érett kecskesajtot lereszelek (kb 4 ek) és 4 ek krémtúróval összekeverem. Hozzáadom az átpasszirozott fokhagymát, pici sót és borsot, és hozzá keverem a medvehagyma nagy részét.
  3. A megmaradt zölddel díszítem.

Megjegyzés: Pirítóssal, baguette-tel és egy tál friss salátával kínálom. Teraszra, kertbe beszélgetésekhez egy pohár fehér vagy rosé bor mellé.
Amit tanultam: Makitól szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails