vasárnap

Cukkinis rizottó, töltött cukkinivirág - Ehető virágok VKF! 50. forduló


virágzó, friss oregánó lemaradt, ld. lenti képen

Amikor Selectfood Alíz kiírta az 50. VKF-re a témát, kétségem nem volt affelől, hogy cukkinivirágot fogok tölteni. Krétán sok-sok évvel ezelőtt egy tengerparti kisvendéglőben ettem először ezt a delikát zöldséget. Az asztalok szó szerint a tengerparton voltak, a finom kavicsos parton, a friss halak – ahogy kell – jégen várták, hogy a ‘kedvesvendég’ (aki szinte kizárólag helyiekből állt) kiválassza őket. Egyszer sem sikerült úgy elkészítenem, ahogyan ők. Hiába van meg a recept, nem és nem. Egyszerűsítettem a dolgon: az eredeti töltelékből kivettem a rizst, készítettem egy cukkinis rizottót, a virágot pedig egyszerűen megtöltöttem sajttal, baconbe tekertem sonka híján, és megsütöttem, csak így pucéron, bunda nélkül. (nem szeretem a bundát)

Mennyiség :              2 - 3 adag
Előkészítési idő:      10-15 perc
Főzési idő :                5 + 20 perc

Cukkinis rizottó, sajttal töltött cukkinivirág – EHETŐ VIRÁGOK VKF! 50. forduló

Bár egyszerű ételnek tűnik, de szerintem selymes, krémes állagú ízletes rizottót nem oly egyszerű készíteni.  Ezidáig csak eredeti olasz által készítettnél voltam teljesen elégedett. Ez a verzió nekem bejött, mert a zöldséget az alaplével összeturmixolva eleve egy selymes állagú, finoman fűszeres levet kapunk, amivel puhára öntözgetem a rizst. 20 perc alatt al dente-re fő, azaz egy kicsit harapós a közepe.

H o z z á v a l ó k

175 g rizottórizs (kerekszemű)
1 fej hagyma (nagyon apróra vágva)
1 nagy gerezd fokhagyma
30 g vaj
300 g cukkini
6 dl zöldséglevesalap
fél pohár fehérbor
30 g parmezán
bors
kakukkfű
friss oregánó

Töltött cukkinivirág

fejenként 2-3 cukkinivirág
jó minőségű sonka/bacon
érett sajt (pl. pecorino, hegyi sajt)
oregánó/kakukkfű
fogpiszkáló (a rögzítséhez)

E l k é s z í t é s

1.    A cukkinit kis kockára vágom és víz nélkül, pici olajon, fedő alat puhára párolom. (max. 5 perc). A zöldséglevet és a megpuhult cukkinit összeturmixolom.

2.   A virágokat megtisztítom, porzóit kiszedem, és helyére belerakom a kocka sajtot és egy kis fűszert. Beletekerem a sonkába (jelen esetben bacon-be), és teflon vagy egyéb tapadásmentes serpenyőben perc alatt megsütöm. Félreteszem – lehetőség szerint melegen tartom.

3.   Az apróra vágott hagymát serpenyőben 20 g vajon a kakukkfűvel megpárolom (5 perc).

4.   Hozzáadom a rizst, kicsit összesütöm, majd sózom, borsozom és ráöntöm a bort. Amikor a bor elpárolog, felöntöm egy kis alaplével. Lefedem és alacsony lángon hagyom pár percig párolódni.

5.    Lassanként öntözgetem az alaplével (kb. 20 percen át) és kevergetem.

6.   Mielőtt kész van, belekeverem a maradék vajat, a parmezánt és meghintem friss oreganóval.

Megjegyzés: Pici reszelt citromhéjat, és frissen reszelt parmezánt adok hozzá. Száraz fehér bor dukál a rizottóhoz.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails