csütörtök

Sült padlizsános hummusz

Nyáron a hummusz gyakori vendég nálunk és legnagyobb megelégedésemre mindenki szereti. Elkészíteni (persze, ha nem száraz csicseriből készítem áztatásos módszerrel) pár perc, fűszerezni egyéni ízlés dolga. A padlizsánkrém irtó népszerű, de valami miatt én inkább darabosan megsütve, hagymával, sok fokhagymával, kápiapaprikával jobban szeretem. A kettő kombinációjával viszont nagyon jó lett a végeredmény.

Itt minden csicseri :




Sült padlizsános hummusz (csicserikrém)


Elkészítési idő:        10 perc
Sütési idő :               15 - 20 perc (padlizsán)
Mennyiség:              4 adag



Hozzávalók :


1 közepes padlizsán (szeletelve v. kis kockákra vágva)
1 hagyma
olívaolaj
2 – 3 fokhagymagerezd
fűszerek (török, arab fűszerkeverék : oregano, rozmaring, római kömény, chili)
1 doboz főtt csicseriborsó
½ citrom
friss kakukkfű, petrezselyem


Elkészítés:

1.    A padlizsánt szeletelem, vagy kockákra vágom, attól függően, hogy grillezem vagy olajban sütöm. Én utóbbit szoktam választani, és egyúttal a hagymát, fokhagymát és a fűszereket is hozzáadom, így sütöm meg. A padlizsánt megsózhatod előre.

2.   A csicseriborsót lecsöpögtetem, és krémesre mixelem.


3.   Hozzáadom a már lehűlt sült padlizsánt és ízlés szerint pépesítem. A padlizsán egy részét félreteheted és később belekeverve, darabos-krémes állagot nyersz.

4.   Citrommal, friss zöldfűszerekkel és szokás szerint pitával tálalom.


Megjegyzés: a padlizsánt magas hőfokon kell sütni, és nem kell neki bedőlni, mert úgy tesz, mintha a világ összes olaját magába akarná szívni. A végén (egy kevés nyomogatás hatására) kiengedi magából, szóval ne vidd túlzásba az olaj mennyiségét, de ne is fukarkodj vele!



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails