péntek

Barackos, ribizlis piskóta feketecseresznyével

Felvágós sütit akartam sütni, elvégre vendégségbe viszem. Egy öreg szabály szerint, ha nem saját magadnak főzöl, akkor mindig kipróbált receptúrát kövess. Ez az, amit én gyakorlatilag sosem tartok be és nem azért mert renitens vagyok (pedig de), hanem azért, mert teljesen reménytelennek látnám a helyzetem. Nincs a Földön annyi vendégség, mely során kipróbálhatnám azt a tengernyi ételt, mely a fejemben van archiválva.
Eredetileg clafoutis-t készültem sütni, mert a feketecseresznyéből egyenesen az következik. A clafoutis egy francia desszert, mely sok tojással, tejszínnel készül, gyakorlatilag liszt nélkül, és klasszikus változataba fekete cseresznye kerül. Clafoutis-t azonban csak akkor készíts, ha hozzád jönnek vendégségbe, mert frissen sülve, langyosan élvezhető igazán.

Ez egy amolyan vajas piskóta, melynek biztos van valami szakszerű neve, de én nem vagyok cukrász.



Barackos vajas piskóta feketecseresznyével



Előkészítési idő:      20 – 25 perc
Sütési idő :                30 – 35 perc
Mennyiség:               8 -10 adag


Hozzávalók (egy közepes méretű sütőtepsihez):

5 tojás
125 g cukor
100 g vaj
2 ek tejföl
1 tk. sütőpor
125 g liszt
25 g étk. keményítő

Töltelék :

  • Kb. ½ kg sárgabarack/meggy
  • 2 ek piros ribizli
  • feketecseresznye



Elkészítés:


1.    A hozzávalókat kimérem, a tojásokat szétválasztom. A tojásfehérjéket kemény habbá verem kb. 50 g (5 dkg) cukorral.

2.   A tojássárgákat krémesre keverem a maradék cukorral, lágy vajjal . Fellazítom 2 evőkanál teföllel.

3.   A tojássárgás krémbe felváltva adom hozzá a habot és a sütőporral elkevert lisztet. A masszát egy sütőpapírral kibélelt formába öntöm, és rászórom az előzőleg zsemlemorzsába forgatott ribizlit, majd ráteszem a felezett sárgabarackokat. A feketecseresznyét óvatosan a tetejére helyzem, hogy ne süllyedjen bele a tásztába (mint az enyém)

4.   A sütő légkeveréses üzemmódban van, 180 C-on. Az ajtaját nem nyitogatom, és kb. 20 perc után visszaveszem a hőfokot 165 Celsius fokra. Sütési idő összesen : 30-35 perc.




Megjegyzés : ugyanezt a tésztát használom, ha meggyes piskótát sütök. A sárgabarack klassz gyümölcs, kissé savanykás, édeskés, a cseresznyéhez mindenképp ajánlom társnak.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails