péntek

Citromos borjúraguleves

Ez a leves a konyhámban annyira gyakori, hogy talán ezért nem jutott soha eszembe hogy leírjam. Ma is pont ez került a terítékre, mert a zöldségek mellett halat vagy húst akartam venni, de a halas nyitva sem volt, a húsválasztékot meg nem tartottam kirívóan csábítónak. Így maradt a borjú, mely ilyen mennyiségben árban igazán versenyképes.(egy pár bécsi virslinél mindenképp olcsóbb) Karácsonykor a görög hallé leírása közben is erre gondoltam, mert ilyen módon szoktam savanyítani.

Citromos borjúraguleves

Elkészítési idő:     15 perc
Főzési idő :           10 - 12 perc
Mennyiség:           4 adag


Hozzávalók :

  • 1 hagyma
  • 1 szál halványító zeller
  • 1 dkg vaj
  • 1 tk olaj
  • 200 g borjú (aprókockákra vágva)
  • oregano
  • 2 csésze zöldség kis kockákra vágva  (1-2 répa, petrezselyem, ½ zeller)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 l zöldségalaplé
  • 1 tojássárgája és ½ citrom leve
  • friss petrezselyemzöld

Elkészítés

  1. A kis kockára vágott húst kis vaj-olaj keveréken megpirítom, rádobom a hagymát, sót, oregánót és félig megpuhítom. Ekkor rádobom a zöldségeket, a fokhagymát és egy ½ dl alaplevet.
  2. Főzés közben fokozatosan engedem fel az alaplével. Megkóstolom, ne legyen híg.
  3. 1 tojássárgáját elkeverem a fél citorm levével, és a levesbe öntöm, ami alatt elzárom a gázt.
  4. Friss petrezselyemmel megszórom.

Megjegyzés: Lisztet nem használok a sűrítéshez. Én tejfölt sem szoktam, de aki szereti, az bátran egyen hozzá. Ez a tojásos-citromos szósz nagyon pikánssá teszi.
Levesek ebben a blogban itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails