szerda

espresso lúdláb

Valamelyik nap egy 2006-os Delicious Magazine egyik száma volt a kezemben. Az egyik cikk az akkor már méltán népszerű gasztroblogokról szólt. Magyarországon C&V-n kívül nem sokan írtak akkor még. DV 2007-ben indította el igényes fotókkal, receptekkel, tartalmakkal teli oldalát. 4 év telt el azóta.
Az én szülinapomon régen mindig egyféle torta volt, ez pedig házi készítésű lúdláb. A recept egy nagyon kedves nénitől származott, ahol iskola után évekig jártam kvázi privát napközibe. Finom főzött kávés, csokoládés krém, házi meggybefőtt, rajta csokimáz. Kicsit árformáztam, és presszós pohárba tettem. Boldog szülinapot!

Kakaós süteményalap

Előkészítési idő :         10 perc + a krémek elkészítése
Sütési idő:                  10 + 2 perc
Mennyiség :                  6 adag

Hozzávalók:

2 tojás
40 g cukor
20 g kakaópor
1 kk darált kávé
20 g liszt
20 g vaj

  1. Kimérem a a porcukorot, hozzáadom a  tojássárgáját. A vajat megolvasztom, majd langyosra hűtöm. A kakaóport átszitálva adom hozzá a tojássárgás keverékhez, és hozzáöntöm a vajat is. Habosra keverem.
  2. A fehérjéket kemény habbá verem, teszek hozzá egy pici sót.
  3. A habot nagyon óvatosan adagoljuk a sárgájához, és közben kanalanként beleszitálom a lisztet.
  4. 0,5 cm vékonyra simítjuk, így 180 fokos sütőben 10 perc alatt megsül. Mérete nálam : 23 cm.
  5. Lehűtöm. Megfordítom, lehúzom a sütőpapírt.

Csokoládémousse.
Écsokoládé és friss tejszín felhasználásával.
150 ml tejszínt melegítem, 80 g kockákra tördelt csokoládéval együtt, és hűlés után habosra keverem.

Kávésabayon
1 tojássárgáját habosra keverek 30 g porcukorral, és 100 ml espressoval gőz fölött sabayont keverek.

Meggydzsem, rumos meggy

Összeállítás
Süteménylap
Meggyszirup, rumos meggy
Csokimousse
Megismételjük
Tetejére : kávésabayon

Megjegyzés: klasszikus presszós pohárba terveztem, ez nem teljesen olyan.

3 megjegyzés:

Ritmus írta...

Ez nagyon tetszik, mentettem is a receptet!! Köszi!!!

Selectfood írta...

Nagyon jó, biztosan elkészítem én is.

Nyárikonyha írta...

Köszi Ritmus, Select. Jól néz ki, és a kávésabayon tényleg király. Igazából legközelebb egy csokimousse-ra teszem a sabayont. És akkor olyan mint egy habos kávé.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails