kedd

Karfiol 2x : karfiolkrémleves, meleg karfiol saláta olasz módra


Szeretem, ha a zöldségek nincsenek agyonfőve, és azt is, ha természetes formájukban fogyasztjuk őket. Ugyanakkor a textúra milyensége az ízre is kihat, és egy krémleves teljesen más ízű tud lenni, mint az egész zöldség. A karfiolkrémlevest Dubarry néven ismerhetjük már. Ez a verzió a zeller által kap egy kis csavart, mondhatom nagyon kellemes, picit diós íz, így én pirított diós kenyérrel tálaltam. A meleg salátában viszont pont az a jó, hogy az alig párolt karfiol  megtartja természetes formáját, ízét, a pirított lilahagyma, és mazsola lágyítja, édesíti.



Karfiolkrémleves



Előkészítési idő:          10 perc
Főzési idő :                   20 perc
Mennyiség:                  4 adag


Hozzávalók :


2 dkg vaj
1 hagyma
1 liter alaplé
1 közepes méretű karfiol
2 babérlevél
2 zellerszár
100 ml friss tejszín
szerecsendió
só, bors
olíva olaj


Elkészítés

  1. A hagymát vastag karikákra szeletelem, és egy pici vaj-olajkeveréken párolom. Leheletnyit sózom.
  2. Beledobom a rózsáira szedett karfiolt, fűszereket és tovább párolom. 5 perc után belerakom a szeletelt zellerszárat. Felengedem az alaplé felével, és puhára főzöm. Krémesre turmixolom.
  3. Felöntöm tejszínnel. Az alaplével állítom be a leves mennyiségét, sűrűségét.
  4. Pirított magokat, pár csepp olivaolajat öntök rá. Szerecsendiót reszelek rá.

Megjegyzés: Friss baguette-tel, barna kenyérrel, pár szem dióval, camembert sajttal, bögrében tálalom.


Levesek ebben a blogban itt.

Karfiol Rimini módra – Cavolfiore a Riminati


Karfiol
olivaolaj
Lilahagyma
Fenyőmag
Mazsola
Friss menta
Petrezselyemzöld
Pecorino sajt


Elkészítés

  1. A karfiolt megpárolom. (al dente, tehát nem teljesen puhára)
  2. A lilahagymát olajon karamellizálom, majd hozzáadom a mazsolát és  a fenyőmagot.
  3. A karfiolra ráteszem a hagymát, fenyőmagot, és meghintem a friss zöld fűszerekkel.
  4. Sajtforgácsokat (pecorino, parmiggiano) vágok rá. (én zöldséghámozóval szoktam)

Megjegyzés: A fenyőmagot mandulával helyettesítettem. Mindkét karfiolos ételhez jól jön egy pohár Savignon Blanc.

2 megjegyzés:

ayildi írta...

Nézz be hozzám, kaptál tőlem valamit! :-)

Nyárikonyha írta...

benéztem, átvettem, köszönöm.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails