péntek

kalamari, nem hal - olasz pasta!

Ez az egyik kedvenc olasz tésztám, közvetlenül Bolognából. Mármint a recept az inkább nápolyinak tűnik, de én Bolognában ettem többször. A tésztákat itt lehet igazán megkedvelni, és mivel nekem nagy szerencsémre legkedvesebb barátaim ott élnek, autentikus forrásból van alkalmam tanulni. Ez olyan alkotórészekből van, amit egy nem olasz nem biztos, hogy összerakna. Szerintem próbáljátok ki!




Calamarata – kalamari, olasz tészta!



Elkészítési idő:          10 perc
Főzési idő :                 30 perc
Mennyiség:                2-4 adag

paccheri

Hozzávalók :


200 g paccheri (nálam calamari)
1.5 doboz hámozott paradicsom (Mutti)
2 lilahagyma/sonkahagyma
3 ajókafilé (apróra vágva)
6 nagy darab zöld olívabogyó
1 tk capribogyó

olaj
parmezán


Elkészítés

  1. A hozzávalókat előkészítem (mis en place), a hagymát hosszú csíkokra vágom.
  2. Tésztához felforralom a vizet. Hagymát olajon üvegesre párolom. Rádobom a felaprított ajókát, és tovább pirítom. Ráöntöm a paradicsomszószt.
  3. 10 perc múlva beledobom a kapribogyókat, majd a végén az olivákat
  4. Közben az elkészült tésztát elszűröm, és a szószra ráöntöm. Összeforgatom. Megszórom parmezánnal
  5. A vízbe teszek sót, a szószba nem.

Megjegyzés: Az olasz tésztákban az a jó, hogy már az elkészítése is társasági esemény, hiszen jó, ha a közelben ül mindenki egy pohár vörösborral a kezében, és csak arra vár, hogy mikor lesz kész a pasta, amit azonnal kérem fogyasztani!

4 megjegyzés:

Selectfood írta...

Ez jó lenne mai ebédre, de nincs itthon ajóka. :-(

Nyárikonyha írta...

küldjek? més mindig sok van.

Enikő írta...

Az ajókafilé kiléte némi fejtörést okozott nekem, de megtaláltam az interneten, hogy ajóka = szardella :) Irány a közért!

Nyárikonyha írta...

hát halban nem vagyok nagyon otthon. anchovy angolul, alice olaszul. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails