péntek

Zsályaelixír - 51. VKF Levelet kaptam!



Amikor kiírtam az 51.VKF témáját, nem voltam könyű helyzetben. Annyira szeretem a zöld fűszernövényeket, hogy legszívesebben egy egész fűszerkertet varázsoltam volna ide. Mivel többségük már szerepel a blogon a különböző ételekben, ezért a zsályánál döntöttem. A zsálya fűszernövényként számomra két ételnél ugrik be azonnal: az egyik a kedvenc vajas gnocchim, a másik pedig a Saltimbocca, azaz a zsályás borjú. Tudom, tudom..mindkettő olasz kaja (ígérem mindkettő hamarosan a blogon lesz), de hát ez kellett ahhoz, hogy ezt a fűszernövényt megkedveljem!
A zsálya orvosi hatása annyira elismert, hogy azt még hivatalos neve is hordozza. Orvosi zsálya, latin neve: Salvia officinalis. angolul : garden sage. Jótékony hatása évezredek óta ismert: tonizál, összehúzó hatása van és az emésztést is serkenti. Torokfájásra, köhögés ellen is javallott.
Éghajlatunkon áttelel, nyugodtam ültesd ki. Tavasszal visszavághatod, bokrosodik. Ha nincs kerted, tedd az erkélyre. Szereti a napfényt, nehéz kiszárítani. Gyönyörű kéke-lilás virágai vonzzák a rovarokat.



Zsályelixír, zsályalikőr



Elkészítési idő:        25-30 perc + 30 nap
Mennyiség:              0,5 liter
Főzési idő :                10 perc


Hozzávalók 0,5 liter elixírhez:


25-30 g friss zsályalevél (száraz időben szedett)
250 ml alkohol

cukorsziruphoz :

100 g cukor
150 ml víz


Elkészítés:

1.     lépés
A  száraz zsályaleveleket, belerakom egy széles szájú, kb.  300-400 ml űrtartalmú üvegbe. Hozzáöntöm az alkoholt, és mintegy 30 napra (félárnyékos ablakba, mint pl. a kovászos uborkát) félreteszem. Időnként rázogatom. A zsályaleveleket mindenképp fedje be az alkohol, mert különben oxidálódik, és ez elszineződéssel jár. Jó lezárom.

2.     lépés ( 30 nappal később)
Cukorszirupot készítek : a fenti mennyiségű cukrot, és vizet felteszem forralni. Addig keverem, amíg a cukor el nem olvad. Egyet forralok rajta, majd lehűtöm.

3.     lépés
A zsályaleveles alkoholt leszűröm. Megfelelő méretű üvegbe 1-2 levelet helyezek. A leszűrt alkoholt és a lehűtött szirupot elegyítem, majd beleöntöm az előkészített üvegbe.


Megjegyzés: Annyira beleéltem magam a receptírásba, hogy megfájdult a torkom! Ide azt az elixírt!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails