kedd

Karácsony estére - Libamájterrine






***
Libamájterrine rózsaborssal, narancshéjjal fűszerezve 
citrusos bébispenót
***

Nem szeretek előre inni a medve bőrére, de hát az előételem már elkészült, s bár nem kóstoltam, megkockáztatom a  publikálást.
A libamáj szezon a Márton nappal kezdődik, és ebben az évben nem mondhatjuk, hogy nem volt felhozatal. Nagyon jó minőségű áru , nagyon jó áron – ez jellemezte az őszi libamájfrontot. Én bespájzoltam egy párat, így a fagyasztóból kellett elővennem(nem bírom a karácsony előtti egymásra taposósdit). Egyébként jóformán semmit nem fagyasztok, abszolút friss párti vagyok, de a libamáj az egyik kivétel nem kevés zsírtartalma(víztartalma ugyanis nem sok)miatt. Az elkészítés módját a C&Voldalán találtam, és hasonló módon készítettem pár módosítással.

Hozzávalók :

·        1 hízott libamáj ( nálam nagy lebeny – kb 50dkg)
·        tej
·        tengeri só
·        rózsabors
·        narancshéj
·        1 terrinforma (nálam egy rozsdamentes ételtároló)

Előkészítés:

A fagyasztott libamájat leöntöttem tejjel, hogy teljesen ellepje, és 1 napra hűtőbe tettem. A tejből kivéve, letörölgettem, és kb 1 cm-es szeletekre vágtam.
A nagyszemű tengeri sót a rózsaborssal mozsárban megtörtem, és a libamájszeleteket megszórtam vele. A májdarabokkal kitömtem az edényemet, és 100 ºC –os sütőben, vízfürdőn 40 percig melegítettem. A szépen kiolvadt zsírt leöntöttem róla és az említett linken leírt módon előkészítettem a préselést. Préseléshez a tegnap vásárolt 3,5 Kg-os(!) pulykámat használtam.

Remekül sikerült a préselés, teljesen sima a teteje. Egy narancsos zselével gondoltam leönteni, de ha ez nem jönne össze, megtartottam a kiolvadt zsírt, és felmelegítve, rárétegzem a tetejére.

Megjegyzés : A salátához az elképzelés : bébispenót/madársaláta, vékonyra szeletelt zellerszár, grapefruit, narancs narancslével készült vinaigrette-tel megbolondítva.

1 megjegyzés:

lorien írta...

Nálunk is lesz libamáj :) Direkt tömmettem kettőt, így lesz máj is (én is fagyasztom), és libahús is, amelyet jó két hete konfitáltam, és a zsírban várja a sorsát.

Jó, hogy újra blogolsz!

Boldog karácsonyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails