vasárnap

Almapüré, azaz apfelmuß


Almakompót ? Retro. Pedig bizonyos ételekhez bizony jól megy, sőt ha önhibádon kívül sok almád van otthon, akkor néha nincs más út, csak a feldolgozás! Jelenlegi pozíciómat a következőképp határozom meg: kaisersmarni sütése előtt, de már az almakompót elkészítése után valahol félúton. Ausztriában kizárólag szilvakompóttal láttam a smarnit egy tányéron, de szilva nincs itthon. Később fellélegeztem, mert az egyik osztrák oldalon megtaláltam ezt a szót, hogy apfelmuß, és bár ehhez még csak a frissen szerzett német tudásomat sem kellett elővennem, mégis vidáman elkészítettem. A nevével ne törődj! Ez nem más, mint finom krémesre pürésített kompót. Fűszerezés megint a Te dolgod, én csak tippadó vagyok.



Almakrém (Apfelmuß)



Előkészítési idő:      10 perc
Főzési idő :                10 + hűtés
Mennyiség:              4 adag



  • 2 – 3 alma
  • 2 ek barnacukor
  • 50 ml bor
  • 1-2 szem szárított sárgabarack (félbevágva)
  • 150 ml víz
  • kevés citromlé
  • 1 kis fahéjrúd
  • vanília
  • pár szem rózsabors




Elkészítés



1.    Az almát meghámozom, félbevágom. Kivájom a magházát és negyedekre vágom. (a formának nincs jelentősége, hiszen püré lesz a végén, de kicsire semmiképp ne vágd, mert akkor az első percben szétfő)

2.   A cukrot karamellizálom, ráöntöm a bort és a citromlevet, majd az almákat. Hozzáadom a fűszereket, leöntöm vízzel és kb. 10 perc alatt puha kompótot kapok. Eddigre annyi kompótlé marad csak rajta, hogy csak félig fedi el.

3.   Egy éjszakára állni hagyom, így a fűszerek jól átjárják.

4.   A fahéjat és a vaníliadarabot kiemelem, mielőtt botmixerrel pürésítem.

5.    Tökéletes, könnyű habos gyümölcskrém a végeredmény.


Megjegyzés : az almapürét fűszerezheted chutney módjára, és akkor sültekhez is felszolgálhatod.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails