vasárnap

Kókusztejes sütőtökleves


Sütőtökkrémleves egy banálisan egyszerű leves, melyet mindenki másképp készít, és ez benne a nagyszerű. Én általában keleti fűszerekkel dobom fel és kókusztejjel lágyítom. Most is ezt tettem. Sült sütőtököt használtam, ráadásul Hokkaido fajtát, fűszert pedig a szokásosnál kevesebbet, mert borral akartam kínálni. A zöldség minőségén nem érdeemes spórolni. Sose a kiló árát nézd, hanem arra gndolj, hogy mennyit kell belőle felhasználod az ételben. Nem ez vágja padlóra a pénztárcádat.
A kóstoláson meglepő eredményre jutottam. Mindenki vígan kanalazta a levesem, az is akiről nem gondoltam volna, hogy kedveli a magyartól eltérő ízvilágot. Ilyenkor új erőre kapok és még bátrabban fűszerezem az ételeket. Tegyétek Ti is ezt!



 Sütőtökleves kókusztejjel



Előkészítési idő:      10 perc + sütés
Főzési idő :                10 perc
Mennyiség:              6 - 8  adag

Hozzávalók :

  • 1 fél sütőtök  (400 g)
  • 1-2 közepes hagyma
  • 2-4  gerezd fokhagyma
  • 1 szelet friss gyömbér
  • 100 ml kókusztej
  • kb. 750 ml zöldségalaplé
  • 1 tk cukor (a tök édességétől függően ez lehet több)
  • chili, currypor

kaffir lime level (illata miatt)

Hokkaido tök

Elkészítés


1.    A sütőtököt egyenlő darabokra vágom és 180 fokon légkeveréses sütőben kb. 20 perc alatt puhára sütöm. Alufóliával letakarom és mikor langyosra hűlt a héjától megtisztítom.

2.   A hagymát, a gyömbért és a fokhagymát (a fokhagymagerezdeket később teszem hozzá, nehogy odaégjen) vastag szeletekre vágom, és közepes lángon kevés olajon megsütöm.. Hozzáadom a sütőtökdarabokat és a fűszerekkel (curry, kevés fahéj, chili) együtt átforgatom

3.   Felöntöm a zöldséglé egy részével és puhára főzöm. Szükség esetén sóval, fűszerekkel ízesítem, és a hozzáadom a megmaradt alaplevet. Mint minden levesnél az a lényeg, hogy ne hígitsd túl, mert az ellen már nincs orvosság.

4.   A kókusztejet a végén adom hozzá. Ekkor már csak melegen tartom és kész.



Megjegyzés: Ez egy laktató, de nem nehéz leves. Vegánok is ehetik,. Ropogós pita, lapos kenyér krémes textúrához.


Ajánlott bor : kései szüretelésű, kissé édes bor illik hozzá. Disznókő Borház boraival kóstoltuk. Bort is bátran kóstoljatok.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails