hétfő

Itt a magyar Halloween!


Ezen a héten a tök a főszereplő. No meg persze a krizantém, már amennyiben az élővilágnál maradunk. A virág az egy másik oldalra tartozik, szóval inkább tökölök. Hetek óta gyönyörködöm ezekben a narancsárga kisebb- nagyobb golyóbisokban. A gyerekek faragnák, az anyukák krémlevest készítenének, a nagyi meg csak úgy megsütné. A különböző célcsoportoknak megfelelően az ár is változik: töklámpásnak irreleváns a tök kilója, ott a formára bukunk, ha esszük, akkor a fő érv, hogy minél könnyebben haza lehessen vinni, a nagyiról meg ne beszéljünk, mert ő már így is ki van bukva az árakon.

 Hokkaidó tök, avagy magyarok a piacon

Magyar japán tök. Ezt a meghatározást láttam valamelyik nap egy áruházban. Először felnyihogtam, mert naná, hogy hülyén hangzik, de rögtön rájöttem, hogy ez az a híres Hokkaido tök. Állítólag nagyon édes, és olyan finom, hogy majd nem akarsz többet másmilyet enni. Ezt már a piacon tudtam meg az első sorból, mely a standon sok ilyen magyar-japán sorakozik, bár itt már ki volt írva a megnevezése.
Érdeklődtem, hogy vásárolják-e az emberek, és egyáltalán mi újság a piacon. Megtudtam, hogy a magyar nem akarja az új dolgokat kipróbálni, állandóan rohan és kevés az új vásárló. Van hova feljődni, mondaná a pozitív szemléletű blogger, és mondja is hiszen a blogokat olvasva ennek pont az ellenkezője látszik.

Rólam köztudott, hogy főleg piacon vásárolok, mely részben az áru frissessége, minősége és sokfélesége miatt van, másrészt viszont a közvetlensége miatt. Vegyük például ezt a tököt: a nagyáruházban igaz olcsóbban kapom meg a magyar japán tököt, a piacon viszont lehet beszélgetni az árról, az áruról, az időjárásról, a séfekről, az éttermekről, a családról, a barátokról, de még a válásról is. Nem vagyok szociológus, de hiszem, hogy az olaszok attól az irtózatosan sok beszédtől vannak sokkal jobban. Mentálisan és fizikálisan is. Tessék beszélgetni.


Ezen a blogon sok sütőtökös ételt találsz. Levesek, sütik, curryk, vagy amit akartok.
Válassz kedvedre! 

Klikkelj ide, írd be a keresőbe a sütőtök szót vagy keresd meg az oldalsávban a sütőtök címkét!

2 megjegyzés:

kovtama írta...

Én is vettem és két hete várja, hogy megsüssem.:)

Nyárikonyha írta...

én ma szeleteltem belőle, kis sóval megütöttem-hát tényleg egy más kategória! nagyon ízletes.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails