csütörtök

Olaszos paradicsomleves


fotó a innen

Paradicsomlevest ritkán készítek. Most sem akartam. Spaghetti előkészítve, nyáron eltett hámozott paradicsom felnyitva. Egy jó olasz paradicsomszósz előkészületei, de aztán kicsit meglöttyent az alaplé, és a cukrot sem sószerűen szórtam, egyszóval elbaltáztam. Van ilyen. Felöntöttem zöldséglével, és főztem egy ideig. Egy baguette-et bevagdostam (3 cm-ként) és a vájatokat fokhagymás olíva olajjal megkentem, sütőben kb. 10 perc alatt ropogósra sütöttem. Fenséges egyszerű lakoma. Miért nem csinálok többször paradicsomlevest?


Olaszos paradicsomleves (V)

Mennyiség :              2-3 fő
Elkészítési idő:        10 perc
Főzési idő :               10 -15 perc


Hozzávalók:

·      1 ek olaj (pl. olíva, de nem fontos)
·      1  hagyma
·     
·      4 kisebb gerezd fokhagyma
·      1 babérlevél
·      10 g vaj
·      1 aszalt paradicsom
·      1 tk barnacukor
·      1 kis paradicsom sűrítmény (konzerv)
·      450 g hámozott paradicsom (nálam házi)
·      600 ml alaplé (ez lehet kevesebb is)
·      friss v. szárított kakukkfű

tálaláshoz:

·      olíva olajos fokhagymás kenyér
·      parmezán
·      frissen őrölt bors

Elkészítés:

1.    Az olajon megfonnyasztom az apróra vágott hagymát, rádobom a vajat, a kakukkfüvet. Pár perc elteltével belenyomom a fokhagymákat, és az apróra vágott aszalt paradicsomot.

2.   Hozzáadom a levétől leszűrt, kicsit összetört hámozott paradicsomot, a paradicsompürét, és kb. 10 percig sűrítem. (ennél a pontnál még lehetne egy jó sugo is, azaz szósz)

3.   Fokozatosan felöntöm az alaplével és lassan fedő alatt elkészítem a levest. (kb. 10-15 perc)

4.   Botmixerrel mixelem,oly módon, hogy maradjanak benne paradicsomdarabok.

5.    Megszórom az apróra vágott zöldfűszerekkel (petrezselyem, bazsalikom).


Megjegyzés: A mixelés ízlés szerinti. Én szeretem, ha maradnak benne paradicsomdarabok.

Amit tanultam: A főzésben sok mindent helyre lehet hozni. Ne pánikolj!
Nyárikonyha Levesbárja

2 megjegyzés:

ancsa írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
ancsa írta...

dejó!! :) pont ilyen receptet kerestem.. egy kicsit azért örülök, hogy 'elrontottad..' ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails