szerda

Nyári vidéki szilvás


Ez a szilvás azért kerül fel a blogra, mert e szilvához más a viszonyom, mintha vettem volna. Tipikus nyári szilva ez, melyet július végén árulnak, én piros szilvának is nevezem, mert ha hőhatás éri, élénk pirosra vált. Szóval ezt a szilvát most nem vettem, hanem ajándékba kaptam, gazdái pedig a természettől. A szilvafa ledobta az érett gyümölcseit, mi meg felszedtük. Ez is újrahasznosítás. Természetesen.

Nyári vidéki szilvás

Elkészítési idő:        15-20 perc
Mennyiség:              8 adag
Sütési idő :               25 perc

Hozzávalók:

1 marék szilva
4 tojás
100 g barnacukor
100 g liszt
30g vaj
1 ek krémes joghurt
1 ek héjas mandula
2 ek zabpehely
1 tk sütőpor
citromhéj
fahéj


Elkészítés:

1.    Jól beáztatom a szilvákat, lecsepegtetem, majd egy éles késsel megfelezem, és a magot kiszedem.

2.   A mandulát a zabpehellyel együtt egy serpenyőben pár percig pirítom, majd egy aprítógépben egy perc alatt darabosra vágom.

3.   A tojásfehérjéket habbá verem.

4.   A tojássárgákat a cukorral, habosra keverem (habverővel) majd a lisztet az olvasztott vajat, a citromhéjat és joghurtot felváltva hozzákeverem, majd fellazítom a habbá vert fehérjével.

5.    Egy kivajazott (vagy sütőpapírral kibélelt) 26 cm átmérőjű formába öntöm. Tetejére rászórom az előpirított mandulás zabpelyhet és megszórom fahéjjal.

6.   175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt elkészül.


Megjegyzés: A szilva sütve kellemesen savanykás, édeskés, talán még ennyi cukor sem kell bele.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails