szombat

Cukkinis brownie avagy Chocolate&Zucchini


Nem vagyok vegetáriánus. Egy azonban biztos, hogy egyre több zöldséget eszem, és ez nem kímélte a desszert szekciót sem. Szívesen olvasgatok vegetáriánus oldalakat, azon belül is a vegánizmus (van ilyen szó?) számomra a legérdekesebb. A vegánok nem esznek semmilyen állati eredetű terméket. Ez persze első látásra ilyesztő lehet egy vérbeli mindenevőnek, de ha a mediterrán, közel-keleti konyhára gondolunk, rá kell jönnünk, hogy mi is kivétel nélkül rajongunk olyan ételekért, mint a falafel, a kuszkusz, a töltött zöldségek, a sült rizs, a thai rizstészta és még sokan mások, pedig ezek bizony vegán ételek.

A répatortámnál konstatáltam, hogy egy sütibe nem is biztos, hogy kell vaj, ma ennél tovább mentem: egy sütibe nem is biztos, hogy kell vaj, de még tojás sem!

A csokoládé és cukkini kombináció kissé bizarrnak tűnik, de a cukkini semleges íze lévén inkább csak a süti állagát javítja, mintsem ízét meghatározná. Arra meg csak a recept írása közben jöttem rá, hogy egykori kedvenc bloggerem nevének is lehet, hogy egy ilyen édesség volt az ötletadója: Chocolate&Zucchini.

Cukkinis brownie - vegán

Elkészítési idő:    15 perc
Mennyiség:          6-8 fő
Sütés:                   30-35 perc



Hozzávalók:
200 g liszt
40 g Győri édes zabfalatok keksz (bármilyen teljes kiőrlésű jó)
40 g jó minőségű kakaópor
pár szem dió
1 tk sütőpor
1/ tk szódabikarbóna

2 csésze ( 100 g) cukkini reszelve
80 g barnacukor
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
200 ml szója vagy rizs joghurt/tej
1 vaniliás cukor
1 dl olaj

szárított fűszerek :
szerecsendió
koriander

tetejére:
apróra vágott datolya (2-3 szem)
kandírozott citrom

Elkészítés:

1.    A kekszet a dióval és 2 ek liszttel megőrlöm.
2.    A száraz alkotórészeket egy tálba öntöm, és összekeverem (kekszes liszt, liszt, sütőpor, szódabikarbóna, barnacukor, só, vaníliás cukor)
3.    Lereszelem a cukkinit, hozzáadom a szójatejet, és az olajjal krémesre keverem. Hozzáadom a fűszereket.
4.    A száraz hozzávalókhoz hozzáadom a zöldséges krémet, és határozott mozdulatokkal összekeverem. Sütőpapírral kibélelt formába öntöm. Tetejét megszórom apróra vágott datolyával és kandírozott citromhéjjal.
5.    175°C-os sütőben 30 percig sütöm.

Megjegyzés: A liszt felét kiválthatjuk mandulával, és ennek megfelelően csökkentem az olaj mennyiségét. Cukkini fiatal legyen, mag nélküli. 

Amit tanultam: csak bátran az alapanyagokkal!


 ui. Győri keksz nem szponzorál, csak sztem jó.

1 megjegyzés:

Zizi írta...

Jól hangzik. Én egy csokis cukkini kenyeret sütöttem tavaly (http://bit.ly/mQZBbm). Nem vegán, de lehetne vegánosítani. Nagyon jó páros a csoki a cukkinivel.

Először csak főzni szerettem, utána kezdtem el sütni. Aztán azt mondtam, hogy a tojást nem tudom kivenni a sütikből. Mostanra ez az állapot megváltozott és én magam kísérletezem vegán süti receptek kiötlésével. :) Szóval, haladok...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails