szerda

Cukkinis süti nyári gyümölcsökkel

A cukkini szinte egész nyáron slágerzöldség. Szerencsére ma már különféle formájú, színű fajtáit is lehet kapni a piacon. Nekem nagy kedvencem (töltve-dolma, és török joghurtos változat), de kezdő zöldségevők  is ehetik, pl.grillezve, vagy pastával. Sütivel már próbálkoztam, nemcsak én, más is, és nekem teljes a siker. Annyira, hogy kedvenc nőcsapatom nem is tudta, hogy ezzel örvendeztettem meg. Azóta máson is teszteltem – most a gyümölcsös változatot – senki nem veszi észre. Mármint, hogy se tojás, se vaj, viszont CUKKINI!

Cukkinis  (vegan) süti gyümölcsökkel

Elkészítési idő:       15 perc
Mennyiség:              6-8 fő
Sütés:                        30-35 perc



Hozzávalók:
200 g liszt (fele rétes)
40 g Győri édes zabfalatok keksz (bármilyen teljes kiőrlésű jó)
10 szem mandula
1 tk sütőpor
1/ tk szódabikarbóna

2 csésze ( 100 g) cukkini reszelve
80 g barnacukor
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
200 ml szója vagy rizs joghurt (lehet sima joghurttal is)
1 vaniliás cukor
1 dl olaj

szárított fűszerek :
szerecsendió

tetejére:
friss sárgabarack
ribizli/meggy

Elkészítés:

1.    A kekszet a mandulával és 2 ek liszttel megőrlöm.
2.   A száraz alkotórészeket egy tálba öntöm, és összekeverem (kekszes liszt, liszt, sütőpor, szódabikarbóna, barnacukor, só, vaníliás cukor)
3.   Lereszelem a cukkinit, hozzáadom a szójatejet/joghurtot, és az olajjal krémesre keverem. Hozzáadom a fűszereket.
4.   A száraz hozzávalókhoz hozzáadom a zöldséges krémet, és határozott mozdulatokkal összekeverem. Sütőpapírral kibélelt formába öntöm.
5.    Tetejére szeletelt sárgabarackot, ribizliszemeket/meggyet teszek . Megszórhatom kandírozott citromhéjjal.
6.   175°C-os sütőben 30-35 percig sütöm.

Megjegyzés: A liszt felét kiválthatjuk mandulával, és ennek megfelelően csökkentem az olaj mennyiségét. Cukkini fiatal legyen, mag nélküli.

Amit tanultam: csak bátran az alapanyagokkal!



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails