vasárnap

Baracklekvár, barackdzsem

Ehhez a dzsemhez bevezetőt írni sablonos. Széles körben kedvelt, nálunk egyértelműen Nr.1. No nem ilyenkor jössz erre rá, hanem majd télen. Véletlenül kerültem a befőzés projektbe, de benne ragadtam. Eddig nem került fel a blogra, mert oly egyszerű az elkészítése, de magam kedvéért is lejegyeztem az arányokat.
A héját mindig lehúzom, mert így tökéletesen tiszta, nem kell mosni, a színe pedig ragyogó narancs lesz.

Barackdzsem

Hozzávalók:
·      1000 g sárgabarack (mag és héj nélkül)
·      150 g kristálycukor (nádcukor)

1.    A sárgabarackokat egy lapos sütőtepsibe rakom, és leöntöm forró vízzel. Pár perc után leöntöm róla a vizet, és lehúzom a héját, felezem, kiszedem a magját.
2.   Egy befőzéshez használt széles lábasban felteszem főni, és kb. 20 percig alacsony lángon puhára főzöm.
3.   Hozzáadom a cukrot, és nagy lángon kb. 10 percig 20 főzöm. Ekkor már néha megkeverem.
4.   Csepp próbát tartok. Ha egy-két perc múlva megszilárdul a hideg tányérra öntött csepp, akkor elkészült.
5.    6-8 percig állni hagyom, majd száraz üvegekbe öntöm. Lezárom (5 percre fejre állítom), és száraz dunsztba teszem.
6.   Amikor teljesen kihűlt (másnap), felcímkézem.
címkézés előtt

Megjegyzés: A mennyiségeket ez esetben lemértem, mert ezt korábban nem tettem. Magam is meglepődtem milyen kevés cukorral készítem. Csinálok átpasszírozott lekvárt is, zserbóba ez való.

Amit tanultam: hiába csinálsz valamit sokadszor, még akkor sem tudsz mindent róla.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails