csütörtök

Minestrone. Zöldségleves olaszul.


a fotó innen

Zöldségleves. Nem az, amit az óvodában szerettél. Felnőttél, és úton-útfélen mindeféle krémlevesek formájában fogyasztod ezt az ételt. Zöldségleves. Előretört az olasz konyha, és bár az olaszok pont nem a leveseikről híresek, mégis az ő zöldsgélevesüket valahogy mindenki szereti. Minestrone.

Lehet, hogy én eddig azért nem csináltam, mert nekem sem volt a vegyes zöldségleves a kedvencem, meg ott van az a kevés bab benne, és hát az sem a legnagyobb kedvencem. Minimalista révén egyébként sem csinálok olyat, amibe sokféle alapanyag kell, de mégis meggyőzött engem ez a minestrone. Hiába a sok hozzávaló! Mind van itthon. Csinálhatod télen, csinálhatod nyáron.

Ez itt mind leves:



Minestrone


Elkészítési idő:        10 – 15 perc
Főzési idő :                min. 2 óra
Mennyiség:              4 adag

Hozzávalók :

  • 80 g (előző nap) beáztatott gyöngybab/vajbab v. konzervbab
  • 2 sárgarépa
  • ½ zellergumó
  • 1 nagyobb kifliburgonya
  • olaj, vaj
  • hagyma
  • póréhagyma
  • ¼ édeskömény
  • 4 gerezd fokhagyma
  • mediterrán fűszerek (kakukkfű, oregano)
  • 3-4 babérlevél
  • 500 ml paradicsomlé
  • alaplé

  • ¼ kelkáposzta
  • ½ csésze száraztészta (v. tarhonya)
  • parmezán
  • friss petrezselyem/bazsalikom v. pesto


Elkészítés

1.    Megtisztítom a zöldségeket, a sárgarépát vékony karikákra, a zellergumót vékony szeletekre vágom. (én zöldségszeletelőt használok)

2.   A babot leszűröm és a szokásos módon, olajon hagymával és a zúzott fokhagymával párolom, majd hozzáadom az előzőleg felaprított zöldségeket (kelkáposztát, ill. amenyiben zellerszárat használok, azt is). Rádobok egy kis darabka vajat, a szárított fűszereket és pár percig fedő nélkül keverve sütöm. Felöntöm a paradicsomlével és annyi alaplével, hogy ellepje.

3.   Mikor a bab már teljesen puha (legalább 1,5 – 2 óra!) hozzáadom a vékonyra vágott kelkáposztát, esetleg egy zellerszárat (ezeknek kevés főzés kell). Addig főzöm, amíg teljesen megfő minden alkotórész.

4.   Fedő alatt pihentetem 20-30 percig. Előző nap is elkészíthető, másnapra jobban összeérnek az ízek.

5.    Tálaláskor adhatsz hozzá vékonyra szeletelt parmezánt, vagy más érett sajtot, pestót, vagy szimplán nagyon apróra vágott petrezselymet, és egy löttyintés olíva olajat.


Megjegyzés: én külön pirítottam hozzá a legvégén gombát is- egyszóval legyél kreatív. Ne a tészta legyen a túlsúlyos, most keveset használj belőle!


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails