kedd

Póréhagymás csicseriborsóleves


Csicseriborsó. Bab. Lencse. Gyerekeknek mondóka, egészségtudatos házitündéreknek pedig a téli vitamin- és fehérjeforrás. Babbal szembeni fenntartásaimat kompenzálja csicseriborsó iránti rajongásom. Próbálkozásaim a száraz csicseriborsóval (24 órán át áztat, majd főz) nem vezettek frenetikus eredményre, így maradok a nagyon egyszerű konzerv verziónál. (főtt csicseriborsó) Tudom, ellentmond a friss alapanyagok használatnak, de télen ez megbocsájtható. Ez amúgy is egy liberális gasztroblog. Mindenki úgy csinálja, ahogy tetszik, én csak az irányvonalakat mutatom.


Ez itt mind csicseriborsó/lencse:



Csicseriborsós póréhagymaleves (J. Oliver után)


Jamie pár könyvével rendelkezem, de bevallom, nem nagyon nyitogattam mostanában. Pedig jók. Ez a recept tőle származik. Eredetileg száraz csicseriborsót használ, amit én fent említett okokból kifolyólag mellőztem.


Előkészítési idő:       10 perc
Főzési idő :                18-20 perc
Mennyiség:               4 adag

Hozzávalók :

  • 1 nagy v. 2 közepes póréhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 közepes burgonya
  • 1 csicseriborsó konzerv (nettó 240g)
  • olaj
  • 1,5 dkg vaj
  • kakukkfű
  • szerecsendió


  • 7 dl alaplé
  • bors
  • parmezán
  • kevés citromlé


Elkészítés

1.    A póréhagymát, burgonyát, fokhagymát megtisztítom és vékony szeletekre vágom. Az olaj – vaj keverékén a fűszerekkel 10-15 percig pirítom, fonnyasztom.

2.   Amikor a hagyma karamellizálódik, hozzáadom a lecsöpögtetett csicseriborsót, és felöntöm az zöldséglével.


3.   Kb. 20-25 perc alatt elkészül. Egy botmixerrel – ízlés szerint – egy részét krémesre pürésítem. Én szeretem, ha egy része darabos marad.

4.   Tálaláskor reszelt parmezán, vagy ennek híján valami jófajta só nem rontja el. A friss citromlé egy kis élt ad neki.


Megjegyzés: A burgonya és a póré is irdatlan sok fűszert magába szív, ezért ne sajnáld a fűszereket! A póréhagyma kifejezettemn édeskés, ezért jól jön a végén egy pici sós és egy kevsé savanykás íz.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails